Uitwisseling Salamanca - Reisverslagen van Mathijs Caelers - WaarBenJij.nu Uitwisseling Salamanca - Reisverslagen van Mathijs Caelers - WaarBenJij.nu

Uitwisseling Salamanca

Op 5 september van dit jaar zal ik naar de stad Salamanca vertrekken om hier te studeren aan een van de oudste universiteiten van Europa, de 'universidad de Salamanca'. Ik begin dan aan het 3e jaar van mijn opleiding (European Studies, HSZuyd, Maastricht). Een jaar geleden koos ik voor de stad Salamanca als locatie voor mijn uitwisseling. De stad is niet erg groot (150.000 inwoners), maar is wél een echte studentenstad, aangezien 1/3 van de gehele bevolking zich een student kan noemen. Naast de overzichtelijkheid van de stad, spreekt het me ook erg aan dat het een echte historische stad is waar tevens het 'zuiverste' spaans wordt gesproken.
Het voornaamste doel van deze uitwisseling is, in mijn geval, het leren van de spaanse taal en daarnaast het aangaan van een nieuwe uitdaging.

11 Januari 2012

19 September 2011

El ama de casa #3
Mathijs

Op 5 september van dit jaar zal ik naar de spaanse stad Salamanca (provincie castilla y leon) vertrekken om hier te studeren aan een van de oudste universiteiten van Europa, de 'universidad de Salamanca'. Ik begin aan het 3e jaar van mijn opleiding aan de Hogeschool Zuyd in Maastricht, waardoor ik toekom aan een uitwisseling naar het buitenland. Het voornaamste doel van deze uitwisseling is, in mijn geval, het leren van de spaanse taal en natuurlijk het aangaan van een nieuwe uitdaging. Aangezien Salamanca met 50.000 inwoners (1/3 van de totale bevolking) een echte studentenstad is, en daarnaast ook nog de stad is waar zo'n beetje het beste castilliaans wordt gesproken, heb ik een jaar geleden de beslissing gemaakt om deze stad te kiezen als locatie voor mijn uitwisseling.